وحید پیام نور

مطالبی پیرامون اندیشه، اجتماع و هنر

معرفی بلاگ دات آی آر


این روزها، فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی، تبدیل به دنیای مجازی عموم مردم شده. ازآنجاکه شعرا و نویسندگان سرزمین اهورایی، دوشادوش مردم کوچه و خیابان هستند، (به‌رغم ادعایشان که یا دوتخته از مردم عادی بیشتر دارند و به قول مردم عادی دوتخته کم دارند و درهرحال، شش‌دانگ به‌حساب نمی‌آیند) هم مانند ایشان، تمام فعالیت‌هایشان را محدود کرده‌اند به فیس‌بوک و برادر، خواهرانش! در‌حالیکه تجربه نشان داده پیش‌ازاین زمانی یاهو، اورکات، کلوب و سایر شبکه‌های مجازی دیگری هم بوده‌اند که امروز طرفداری ندارند. این شبکه‌ها، فراخور امکاناتی که ارائه می‌نمایند، مایه‌ی مردم‌گرایی (بخوانید تنبلی) می‌شود. صفحه‌ی فیس‌بوک، تبدیل به همه‌چیز می‌شود و با برقراری دوستی از سر آشنایی توسط دوستان مشترک و سایر انگیزه‌ها، در محیطی این جنین تصدقت گردم و تو هر چه بگویی مرا خوش‌آیند است و از اساس همفکریم. با چهره‌های روتوش شده و تحصیلات عالی و ساکن خارجه بودن و سایر مزایای مردمی بودنی که داریم؛ آدم خیلی راحت می‌تواند دچار توهم و باد گرفتگی شود. جو زده شود و ... به‌هرحال این روزها تقریباً وبلاگ نویسی و وب‌سایت داری، دارد آن‌قدر کمرنگ می‌شود که مایه‌ی شگفتی است. بهر سبب خوب یا بد.
ما که از آن دسته آدم‌های عقب‌مانده هستیم، همچنان اصالت را به وب‌نویسی می‌دهیم و بسیارند دوستانی که از طریق وب‌نویسی به حلقه‌های یکدگر پیوسته‌ایم و... بااینکه معمولن دوستان تغییر سیستم وب‌نویسی را به دلیل از دست دادن آرشیو مطالب و ... تغییر نمی‌دهند، خواستم سیستم وبلاگ نویسی (بلاگ. آی آر) را معرفی و توصیه کنم که پیش‌ازاین تنها از طریق دعوت‌نامه در دسترس بوده. این سیستم مدیریت وبلاگ، به‌جرئت از سایر سیستم‌های مدیریت محتوای وبی که تاکنون موجود بوده، بهتر است. Blog.ir با امکان «مهاجرت» این امکان را در اختیارتان می‌گذارد تا آرشیو مطالبتان را بالکل به این سیستم منتقل کنید. ازآنجاکه تا پایان ماه رمضان این سیستم بدون دعوت‌نامه در دسترس قرارگرفته، گفتیم از این طریق اطلاع‌رسانی کنیم تا دوستانی که هنوز اهل وب‌نویسی هستند، بتوانند در سیستمی در خور شان شعرا و نویسندگان نظاره‌ای بیفکنند و اگر پسندیدند، به صلاح ملک خویش بکوشند.
مشخصن بنده از زمان آشنایی با میهن بلاگ، این سرویس را برای وبلاگ نویسی توصیه کرده‌ام؛ اما سیستم وبلاگ «بلاگ. آی آر» یک سیستم جذاب است.
امیدوارم میهن بلاگ امکانات این سیستم رقیب را بررسی نماید و همچنان یک بماند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مقدمه‌ای در مقام مؤخره

تاریخی که بر جغرافیای ذهن یک رهگذر گذشته است

سالیان زیادی را از سر گذراندم تا درک کردم آنچه می‌نویسم؛ شعر، داستان یا فیلم‌نامه نیست. این‌ها شهروندان شهر درون من‌اند و اگر هرازگاهی متنی مرتکب شوم و یا تصاویری را سرهم کنم تا فیلمی شکل بگیرد، حتی اگر از این بابت سرمایه‌ی مادی دیگران در میان نباشد، سربار وقت دیگران بودنی در میان است!

آشنایی

خودنوشت

به روایت کارکرد

به روایت تصویر