وحید پیام نور

مطالبی پیرامون اندیشه، اجتماع و هنر

شبکه اجتماعی همبوک

پیشنهاد می‌شود نام فیس‌بوک در مجامع داخلی (و بعد بین‌المللی) به شبکه‌ی اجتماعی «هم» تغییر پیدا کند. یا فیس‌بوک، دامنه‌ی جدیدی خریداری کند (HmBook) ترجیحن (.IR) و اعضاء ایرانی را به‌صورت مشخص به این سرور منتقل نماید. چراکه در این جامعه، همه یا «هـ» هنرمند) هستند و یا «ـم»: (از قبیل و نه محدود به: مرتب و قشنگ، مخالف نظام، متفاوت، مهندس و دکتر و ...، میلیاردر (میلیونری که دیگه عین فقر ِ)، محصلین تحصیلات عالیه (حداقل دانشجوی فوق‌لیسانس)، مشاور (روانشناسی و مشتقات، هنری و ...)، معصوم و پاک (!)، موزیسین، ماله کشان (بر دو قسم ماله کشان نسوان و ماله کشان ادبی. البته موارد خبره که در دو حوزه فعال باشند نیز گزارش شده)، مدافعین حقوق بشر، محافظین طببعت، محیط‌بانان افتخاری، مرد میدان‌های سیاست و دیانت، مدافعین حقوق زنان (البته برخورد خوبی هم شاید با همسران، مادر و خواهران نداشته باشند؛ همین‌که روزهایی که بنام زنان است را تبریک بگویند خودش کلی است) ماهرو (به حقه فتوشاپ)، مشمولین عارضه خودبزرگ‌بینی، مطالعه کنندگان حرفه‌ای، مو قشنگ‌ها (من دیگه حرفی ندارم)، مطلع العموم (! چون بنده‌ی حقیر)، موارد خاص (اونایی که مخاطب خاص بدبختشون رو ول نمی‌کنن)، میمون نماها (عـــــــــوق داره والا توضیح می‌دادم)، مشروب‌خوارها (دیدین از اینکارشون عکس می‌گیرن می‌ذارن یهویی روشنفکر و از اینا میشن!) مورچه‌ای سیاه در کاخ سفید (تبلیغ کتاب برادرم مرتضی شاهین نیا است چون دلم می‌خواهد)، منورالفکرها، مشترک‌المنافع‌ها (بخشی از جریانات ادبی است) مجردهای متأهل و متأهلین مجرد (!)، مفتی‌ها، ماشاءالله امت حزب‌الله، مرحومین (از دنیا رفتگان عزیز)، موسویسم‌ها ـ موج سبزی‌ها (اینایی که ول کن نیستن، یه طوری هم سبز شدن انگار کلن سبز به دنیا اومدن، سبز توئی ها که سبز می‌خواهندت و سبز خود حکایتی است و عرصه‌ای برای اینکه جزو بخش زیادی از «ـم»‌ها به‌حساب بیایی و اصولن فیگوری است که امروزه به آن «نخ نما» می‌گویند: دایره المعارف 30 یا 100 جلد هفتم، صفحه 5932)، معتادان (هرنوعی از آن)، مسئولین مردمی (همین دکتر ظریف خودمان، یا دیگر اعضاء هیات دولت)، مردان مریخی و زنان ونوسی (!)، مشاهیر، منتقدین، مخالفین، معاندین، منافقین، مجاهدین، مجامع علمی، مردم عادی (موردی است رو به انقراض که بعید به نظر می‌رسد تا اینزمان، از آن‌ها مانده باشد، به لحاظ رعایت امانت در کتابت، از آنجا که نسخه‌ی خطی مربوطه نیز ناخوانا بوده، صرفن مورد مذکور، قید می‌گردد. گوشه‌نویسی کتاب گران‌سنگ: دائره‌المعارف سی‌ونه جلدی ـ وریدی هم بوک؛ وحید پیام نور. 1456. تهران: نشر بافر.) ...؛ و بالاخره موارد دیگر!

اگر خوب دقت کنید، می‌بینید که همین است و جز این نیست. حالا اگر تو هم از نوادگان هخامنشی و روح آزاده‌ی آریایی در رگ‌هایت جریان دارد (بله جانم. در رگ‌های یک آریایی اصیل روح جریان دارد) و معتقدی خلیج‌فارس همیشه فارس است و یا مثل من معتقدی اسکندر مقدونی، چنگیز و جنگ چالدران، خیال‌بافی‌هایی است که ما را از دشمن خارجی بترساند و هر اتفاقی که بر سر ایران آمده، از خود ما بوده یا حتی از آن دسته از دوستداران محیط‌زیست هستی که ماشین خودت روغن‌سوزی دارد و پول تعمیرش را نداری، یا از آن فمینیست‌های چند آتشه هستی که پسرت همسرش را کتک زده و تو در دادگاه پسرت را به‌حق ترجیح داده‌ای، یا هر چیز دیگری، این مطلب را لایک و اشتراک‌گذاری کن! هر لایک = یک دعا، هر شیر= یک شیر ایرانی! فیس‌بوک برای هر کامنتی هم که زیر این پست گذاشته بشه، هزار سهم از سهامش رو به نام ایران منتقل می‌کنه و بعد چون ما زیاد نظر می‌دیم و این پست رو همین‌طوری به اشتراک می‌ذاریم، سهام ما اونقدر زیاد میشه که می‌تونیم فیس‌بوک رو بخریم. در آستانه‌ی انتخابات هم هستیم، من از همین تریبون اعلام می‌کنم وقتی فیس‌بوک رو خریدیم، اسمش رو رسمن تغییر می‌دیم به «شبکه اجتماعی هم‌بوک» که در عین اینکه به واقعیت نزدیک‌تره، نوستالوژی هم داره.
تا گاهی دیگر، به گاه زید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مقدمه‌ای در مقام مؤخره

تاریخی که بر جغرافیای ذهن یک رهگذر گذشته است

سالیان زیادی را از سر گذراندم تا درک کردم آنچه می‌نویسم؛ شعر، داستان یا فیلم‌نامه نیست. این‌ها شهروندان شهر درون من‌اند و اگر هرازگاهی متنی مرتکب شوم و یا تصاویری را سرهم کنم تا فیلمی شکل بگیرد، حتی اگر از این بابت سرمایه‌ی مادی دیگران در میان نباشد، سربار وقت دیگران بودنی در میان است!

آشنایی

خودنوشت

به روایت کارکرد

به روایت تصویر